Pozbądź się irytujących SMS

Masz już dość konkursów, loterii, informacji o nagrodach? Usuń się z bazy nadawcy SMS.

Usuń swój numer

Czasami najciekawsze pomysły powstają z połączenia przypadku i potrzeby.


Stworzenie serwisu UsuńDane.pl nigdy nie było celem samym w sobie. O tym, że usługa powstała zdecydował przypadek. O tym, że nadal istnieje decyduje fakt, iż wciąż jest potrzebna.

Jesienią 2010 roku, ilość konkursów świadczonych za pośrednictwem SMS Premium biła wszelkie rekordy, a forma tzw. „komunikacji marketingowej” pozostawiała wiele do życzenia. Sam również otrzymywałem informujące o przyznanych nagrodach – wystarczy, że odpowiem na wiadomość a zwycięstwo gwarantowane. Było to dość irytujące.

[Październik 2010]

Wpadłem na pomysł by stworzyć serwis – usługę pomagającą pozbyć się tego typu SMS-ów. Prowadziłem wówczas dwa własne serwisy internetowe, ale o zupełnie innym charakterze. Pomysłem podzieliłem się z dwoma znajomymi – „Pomysł bardzo dobry, ale zjedzą cię nadawcy. Oni dysponują potężnymi pieniędzmi, nie wchodź im w drogę”. - Obaj nie wyrazili chęci udziału w projekcie.


[Listopad 2010]

Uznałem, że pomysł warty jest realizacji. Przystąpiliśmy do rozpoznania, ja kwestii formalno – prawnych i planowania funkcjonalności serwisu, a Łukasz – informatyk – do prac programistycznych.


[Grudzień 2010 – styczeń 2011]

Testy pełniej wersji serwisu UsuńDane.pl i pierwsi klienci. Nikt nas „nie zjadł”. Były drobne próby utrudniania nam życia przez jednego czy dwóch nadawców SMS, ale byliśmy solidnie przygotowani od strony formalno – prawnej i musieli uznać nasze racje.


[Marzec - kwiecień 2011]

Oficjalny start usługi. O Usuń Dane pisały branżowe serwisy internetowe, prasa, mówili i w radiu. Z zasadzie z dnia na dzień liczba użytkowników, którzy chcieli pozbyć się irytujących SMS-ów wzrosła do 10 000 miesięcznie.

Początkowo usługa dostępna była w opcji bezpłatnej. Jednak gwałtowny wzrost zainteresowania serwisem, w połączeniu z brakiem opłat, spowodował napływ dużej ilości zgłoszeń od wszelkiej maści: „Tin Turner”, „Bruce'ów Lee”, „Chuck'ów Noris” itp. Całymi godzinami musieliśmy odsiewać dowcipnisiów od prawdziwych zgłoszeń. Jedynym skutecznym rozwiązaniem, spośród przetestowanych, okazało się wprowadzenie drobnych opłat. Zwłaszcza, że obsługa prawdziwych zleceń wymagała pewnego nakładu pracy, a odsiewanie dowcipów uniemożliwiało wprowadzenie automatyzacji realizacji zleceń.

Nie moglibyśmy wymagać od administratorów baz nadawców poważnego traktowania, gdybyśmy dostarczali niepoważne zlecenia.Profesjonalne relacje to jedyny sposób na właściwe reprezentowanie naszych użytkowników.


[Luty 2014]

Zmiana wyglądu i uproszczenie procesu zlecenia. Teraz jest łatwiej, ładniej i mobilniej.


[Obecnie]

Dziś dalej zajmujemy się prowadzeniem własnych serwisów internetowych, już jako Archnet Sp. z o.o. W czasie tych 3 lat, niektóre postanowiliśmy zamknąć, w zamian tworząc inne. Wciąż poszukujemy rozwiązań, które tak bezpośrednio odpowiadałyby na konkretne potrzeby użytkowników jak UsuńDane.pl – serwis niszowy ale wciąż jedyny w swoim rodzaju i jedyny w kraju.

Kiedy Mam Startup.pl napisał o nas: „To unikalne na skalę kraju i prawdopodobnie świata rozwiązanie” nie doceniliśmy tej opinii. Ale dziś po pełnych 3 latach działalności usługi, tysiącach zrealizowanych zleceń i nie słabnącym poziomie zapotrzebowania na nią. Również, w związku z nowymi formami wykorzystywania SMS Premium, cieszymy się, że to właśnie my stworzyliśmy ten serwis, i że w dalszym ciągu danej jest nam go prowadzić.

Mimo, że UsuńDane.pl nie stanowi naszej głównej działalności, jesteśmy z niego dumni. Zwłaszcza w kontekście maili, które czasami otrzymujemy od jego zadowolonych użytkowników.



UsuńDane.pl – zespół Archnet Sp. z o.o.

Rafał Nowakowski – prezes zarządu
Łukasz Mieszkowski – informatyk
Malwina Lamch – e-commerce
Marta Nowakowska – administracja